Druga generacja średniej klasy SUV-a Mercedes-Benz zmienia nazwę na GLC i robi wielki krok naprzód na wielu frontach: od strony technologicznej tradycyjnie dla marki wyróżnia się najwyższym standardem bezpieczeństwa, najnowocześniejszymi systemami wspomagającymi i niezrównaną wydajnością energetyczną. W porównaniu z poprzednikiem jego zużycie paliwa spadło do 19%. Unikalne w segmencie, wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL, wszechstronny program trybów jazdy DYNAMIC SELECT i stały napęd na obie 4MATIC nie tylko zwiększają komfort, ale również zwinność prowadzenia – bez względu na rodzaj nawierzchni pod kołami. Design GLC reprezentuje nowy rozdział języka zmysłowej przejrzystości, wiosną br. zademonstrowany przez prototyp GLC Coupé.
Projekt GLC przedkłada zmysłową przejrzystość i nowoczesną estetykę ponad klasyczny, terenowy wygląd. Dynamiczne, napięte linie wyrażają jego emocjonujący charakter, a jednocześnie zdradzają, jak będą wyglądać kolejne nowe SUV-y Mercedes-Benz. Ale GLC odcina się od swojego przodka, legendarnej Klasy G, wyłącznie pod względem designu. Od strony technologicznej ustanawia nowe wzorce we wszystkich dyscyplinach, a pod względem zdolności terenowych trzyma niezmiennie znakomity poziom.
Modna interpretacja luksusu
Wyrazisty przód nowego SUV-a z krótkim zwisem i szeroką, trójwymiarową osłoną chłodnicy przedzieloną dwiema listwami nawiązuje do udanego języka projektowania Mercedes-Benz. Opływowe lampy, opcjonalnie w pełni diodowe, tylko dodają mu pewności siebie – zwłaszcza nocą, gdy najlepiej widać ich charakterystyczny układ oświetlenia. Zderzaki ze zintegrowanymi osłonami występują w trzech wersjach: poza bazową dostępna jest odmiana zoptymalizowana pod kątem jazdy w terenie, wyróżniająca się większym kątem natarcia i zejścia (maksymalnie 31 i 25 stopni), a także zdecydowanie sportowy wariant AMG.
Z profilu GLC nawiązuje do aut z nadwoziem coupé – ma subtelnie opadającą linia szyb i głębokie przetłoczenie drzwi, biegnące w kierunku poszerzonych tylnych błotników. Jego elegancką, wydłużoną sylwetkę podkreśla powiększony o 118 mm rozstaw osi (2873 mm). Matowoczarne osłony nadkoli, koła o średnicy do 20 cali oraz opcjonalne stopnie progowe nie pozostawiają z kolei wątpliwości co do terenowych walorów nowego modelu.
W tylnym pasie dominują poziome kontury – przetłoczenia pokrywy bagażnika z nisko poprowadzoną krawędzią i szerokie diodowe lampy, poszerzające optycznie karoserię. Podobnie jak z przodu, także i tu oferowane są różne wersje zderzaka. Ponieważ wszystkie anteny zostały zintegrowane w z lusterkami bocznymi i spojlerem dachowym, zrezygnowano z montowanej dotychczas “płetwy” dachowej.
Wnętrze GLC: więcej klasy
Zmiana paradygmatu w obszarze designu dotyczy nie tylko wyglądu zewnętrznego. GLC awansował również pod względem wystroju kabiny, podążając śladem większego brata – GLE. Co istotne, nowa generacja modelu oferuje znacznie więcej miejsca dla podróżujących oraz na bagaż.
We wnętrzu GLC panuje przytulna atmosfera, a do jego wykończenia służą typowe dla Mercedesów, wysokiej jakości materiały, charakterystyczne dla ręcznie wykonywanych przedmiotów – skóra nappa, drewno o otwartych porach czy metalizowane okładziny, atrakcyjne tak samo z wyglądu, jak i w dotyku. Poczucie przestronności i doświetlenia zwiększa opcjonalny, panoramiczny szklany dach. Po zmroku zmysłowe kształty kokpitu podkreśla opcjonalne, nastrojowe oświetlenie w kilku odcieniach. Na życzenie dostępny jest również rozpylacz perfum z jonizatorem powietrza AIR-BALANCE.
Szczególną uwagę w kabinie GLC zwraca szeroka, opadająca płynnie konsola środkowa z trzema otworami wentylacyjnymi. Biegnie ona od wolnostojącego ekranu multimediów aż do podłokietnika. Dłoń kierowcy odruchowo trafia na nowy panel dotykowy, ergonomicznie zawieszony nad obrotowym kontrolerem systemu informacyjno-rozrywkowego. Podobnie jak w przypadku smartfona, pozwala on dotykowo sterować wszystkimi funkcjami multimediów. Umożliwia też intuicyjne, odręczne wprowadzanie liter, cyfr i znaków specjalnych. Metalizowana, “chłodna” oprawa instrumentów tworzy interesujący kontrast z pozostałymi, przytulnymi okładzinami, takimi jak drewno czy skóra.
Więcej przestrzeni, więcej frajdy, więcej komfortu
W porównaniu z poprzednikiem GLC zapewnia znacznie więcej przestrzeni w obu rzędach siedzeń. Dłuższe nadwozie efektywnie przekłada się na ilość miejsca we wnętrzu, i to w niemal wszystkich kierunkach – ze szczególnym uwzględnieniem komfortu podróżujących na tylnej kanapie. Dla przykładu, ilość miejsca na kolana wzrosła tam o 57 mm. Znacząco, bo również o 57 mm, poszerzono kabinę z przodu. To zasługa nie tylko szerszego o 50 mm nadwozia, ale również odpowiedniej architektury foteli. Oto krótkie porównanie głównych wymiarów GLK oraz GLC:
GLK |
GLC |
∆ |
|
Bazowe wymiary nadwozia (mm) | |||
Rozstaw osi |
2755 |
2873 |
+118 |
Rozstaw kół p/t |
1574/1597 |
1621/1617 |
+47/+20 |
Długość |
4536 |
4656 |
+120 |
Szerokość |
1840 |
1890 |
+50 |
Wysokość |
1630 |
1639 |
+9 |
Wymiary wewnętrzne (mm) | |||
Miejsce na nogi z tyłu |
891 |
948 |
+57 |
Szerokość na wysokości bioder z przodu |
1442 |
1499 |
+57 |
Szerokość na wysokości bioder z tyłu |
1440 |
1474 |
+34 |
Szerokość na wysokości ramion z przodu |
1401 |
1455 |
+54 |
Szerokość na wysokości ramion z tyłu |
1408 |
1436 |
+28 |
Maks. przestrzeń nad głową z przodu |
1057 |
1065 |
+8 |
Maks. przestrzeń nad głową z tyłu |
1012 |
1005 |
-7 |
Nadwozie nowego modelu zapewnia też wygodniejsze wsiadanie i wysiadanie – pasażerowie drugiego rzędu foteli mają teraz do dyspozycji dodatkowe 34 mm przestrzeni na stopy.
Równocześnie wzrosła pojemność i funkcjonalność bagażnika. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w stosunku 40/20/40 i można ustawić je w pozycji przewozowej, zwiększając objętość przestrzeni bagażowej o 80-110 l, nawet do 580 l. Po całkowitym złożeniu GLC mieści nawet 1600 l bagażu, o 50 l więcej od poprzednika. Maksymalna długość bagażnika wynosi 1320 mm, a maksymalna szerokość – 1100 mm, o 150 mm więcej niż w GLK.
GLK |
GLC |
∆ |
|
Wymiary przestrzeni bagażowej | |||
Min. pojemność bagażnika w l |
470 |
550 |
+80 |
Maks. pojemność bagażnika w l |
1550 |
1600 |
+50 |
Maks. długość przestrzeni bagażowej w mm |
890 |
930 |
+40 |
Maks. szerokość przestrzeni bagażowej w mm |
1261 |
1389 |
+128 |
Min. szerokość przestrzeni bagażowej w mm |
950 |
1100 |
+150 |
Tylne oparcie dzielone w proporcjach |
60/40 |
40/20/40 |
– |
Załadunek lub rozładunek ułatwia funkcja obniżenia krawędzi bagażnika o 40 mm, dostępna z opcjonalnym zawieszeniem AIR BODY CONTROL, oraz dostęp bezdotykowy HANDS FREE ACCESS, który umożliwia otwarcie tylnej klapy bez konieczności wciskania jakiegokolwiek przycisku – wystarczy ruch stopy pod zderzakiem.
Efektywność energetyczna
Mercedes-Benz zastosował kompleksowy pakiet działań mających na celu zwiększenie efektywności energetycznej i osiągów GLC. Całkiem nowe lub zmodyfikowane układu napędowe, znakomita aerodynamika i inteligentna, lekka konstrukcja – oto kluczowe czynniki stojące za wzorową wydajnością modelu. Zależnie od wersji, zużycie paliwa względem poprzednika spadło do 19%. Równocześnie, przy zachowaniu tej samej mocy, GLC ma lepsze osiągi. W chwili premiery rynkowej model będzie dostępny w czterech odmianach do wyboru:• GLC 220 d 4MATIC, diesel, 125 kW (170 KM) • GLC 250 d 4MATIC, diesel, 150 kW (204 KM)• GLC 250 4MATIC, benzynowy, 155 kW (211 KM) • GLC 350 e 4MATIC, hybryda plug-in, 155+85 kW (211+116 KM)
GLC 220 d 4MATIC |
GLC 250 d |
GLC 250 |
|
Moc maks., kW/KM |
125/170 |
150/204 |
155/211 |
Maks. moment obr., Nm |
400 |
500 |
350 |
Zużycie paliwa (l/100 km) |
5,0 – 5,5 |
5,0 – 5,5 |
6,5 – 7,1 |
∆ Zmiana w % |
-19 |
-19 |
-12 |
Emisja CO2 g/km |
129 – 143 |
129 – 143 |
152 – 166 |
∆ Zmiana w % |
-19 |
-19 |
-12 |
0-100 km/h |
8,3 (8,5) |
7,6 |
7,3 |
Vmax km/h |
210 |
222 |
222 |
() W nawiasach zamieszczono dane poprzedinka
Wszystkie odmiany spełniają normę emisji spalin Euro 6 i są wyposażone w funkcję start/stop. Jako pierwszy model w segmencie, GLC będzie oferowany z hybrydowym napędem plug-in. Wariant GLC 350 e 4MATIC łączy zalety zwinnego SUV-a z napędem na obie osie ze sportowymi osiągami i wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Jego zespół napędowy osiąga moc systemową 155 + 85 kW (211 + 116 KM), w razie potrzeby pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 s lub umożliwia pokonanie dystansu do 34 km bez użycia jednostki spalinowej. Maksymalna prędkość pojazdu w trybie elektrycznym wynosi 140 km/h. Dzięki inteligentnej architekturze napędu hybrydowego jego bagażnik zachował wysoką pojemność (od 350 do 1445 l). Podobnie jak Klasa S w hybrydowej wersji plug-in, tak i GLC oferuje wszystkie charakterystyczne udogodnienia zwiększające komfort i wydajność, takie jak inteligentny system zarządzania napędem z programami jazdy, dotykowy pedał gazu czy wstępną wentylację kabiny.
GLK 350 4MATIC |
GLC 350 e |
∆ % |
|
Moc maks., kW/KM |
225/306 |
155+85 |
+4,6 |
Maks. moment, Nm |
370 |
560* |
+ 51,4 |
Zużycie paliwa (l/100 km) |
8,1 – 8,6 |
2,6 |
– 70 |
Emisja CO2 g/km |
189 – 199 |
60 |
– 70 |
0-100 km/h |
6,5 |
5,9 |
– 9,2 |
*moc systemowa/moment systemowy
Zmianie generacyjnej towarzyszy również awans pod względem aerodynamiki. Ze współczynnikiem oporu powietrza Cd równym 0,31 (GLK: 0,34) i oporem aerodynamicznym o wartości 0,794 (GLK: 0,87) GLC ustanawia nowe standardy w segmencie. Poza ogólnym kształtem karoserii za to wyjątkowe osiągnięcie odpowiadają dopracowane szczegóły, takie jak uszczelnienie wokół wlotu powietrza i przednich lamp, zasłona chłodnicy, wydłużony spojler dachowy czy zoptymalizowane osłony podwozia.
Kluczowym parametrem decydującym o komforcie jazdy, zwłaszcza podczas jazdy z wyższymi prędkościami, jest skuteczne wyciszenie kabiny. W tym celu inżynierowie Mercedes-Benz dopracowali przepływ powietrza pod podwoziem oraz uszczelnienie drzwi i okien – nie tylko w celu osiągnięcia jak najniższego poziomu natężenia dźwięku, mierzonego w dB, ale też uzyskania jak najbardziej harmonijnej akustyki. Oznacza to, że pewne zakresy częstotliwości ani elementy nie powinny odgrywać dominującej roli. Po przekroczeniu około 120 km/h takim dominującym czynnikiem jest szum wiatru, zagłuszający dźwięki spod maski i kół. O tym, że aeroakustycy wykonali swoje zadanie, świadczy porównanie GLC z Klasą E: mimo różnic w wysokości nadwozia oba modele w kategoriach obiektywnych i subiektywnych notują ten sam indeks hałasu wiatru WI. To bezwymiarowy parametr służący do oceny aeroakustyki.
Mimo znacznie większych wymiarów karoserii i bogatszego wyposażenia nowy model jest o 80 kg lżejszy od poprzednika. W głównym stopniu odpowiada za to zupełnie nowe nadwozie, ważące o 50 kg mniej od mniejszego GLK. To zasługa inteligentnego połączenia materiałów, w tym aluminium oraz wysoko- i ultrawysokowytrzymałej stali. Z aluminium wykonano m.in. drzwi, pokrywę silnika, dach i przedni pas, a także elementy zawieszenia. Ograniczenie masy nieresorowanej w pozytywnym stopniu wpłynęło przy okazji na komfort jazdy i zwinność prowadzenia. Opcjonalne, wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL korzysta z elementów sprężynujących wykonanych z lekkich, acz wytrzymałych tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem szklanym. W rezultacie układ waży mniej od porównywalnych rozwiązań. Wykorzystanie nowej, kompaktowej skrzyni rozdzielczej jako dodatkowego modułu i przekładni 9G-TRONIC z magnezową obudową pozwoliło obniżyć masę własną pojazdu względem poprzednika o 12 kg.
AIR BODY CONTROL: innowacyjna podróż powietrzna
Mercedes-Benz GLC jest seryjnie wyposażony w stalowe zawieszenie AGILITY CONTROL o selektywnej sile tłumienia. Jako jedyny model w segmencie występuje też z opcjonalnym, wielokomorowym zawieszeniem pneumatycznym z elektronicznie sterowaną, zmienną charakterystyką tłumienia. AIR BODY CONTROL łączy doskonałą stabilność i zwinność z optymalnym komfortem resorowania oraz wyśmienitymi zdolnościami terenowymi. Dzięki programowi DYNAMIC SELECT kierowca może wybrać jeden z kilku trybów jego pracy. W trybie Sport podróżujący GLC mają wrażenie, jakby podróżowali sportowym autem – sztywniejsze nastawy pozwalają osiągać wyższe przyspieszenia boczne, a prześwit zostaje obniżony o 15 mm (o 20 mm w Sport+). Tryb Comfort stawia na zgoła odmienne cechy: skupia się na komfortowej jeździe, z łagodnym zestrojeniem zawieszenia. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo jazdy, siły resorujące i tłumiące w ciągu zaledwie 60 ms reagują jednak na zmieniającą się sytuację, np. przeprowadzenie nagłego manewru.
GLC można też doposażyć w pakiet Off-Road Engineering. Układ AIR BODY CONTROL dysponuje wówczas programem terenowym z miększym zestrojeniem i możliwością zwiększenia prześwitu nawet o 50 mm (do prawie 230 mm).
Do zalet zawieszenia pneumatycznego należą również ograniczone przechyły nadwozia w zakrętach, automatyczna kontrola prześwitu i ułatwiająca załadunek lub rozładunek funkcja obniżenia progu bagażnika.
Przeniesienie napędu: dynamika i komfort à la carte
Nowy GLC standardowo dysponuje systemem trybów jazdy DYNAMIC SELECT z pięcioma programami do wyboru: ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ oraz INDIVIDUAL. Opcjonalnie dostępny jest też wspominany pakiet Off-Road Engineering, który oferuje do 5 dodatkowych ustawień, m.in. na śliską nawierzchnię (Slippery), do jazdy terenowej po piachu lub żwirze (Off-road), do pokonywania podjazdów lub zjazdów (Incline) oraz holowania przyczepy (Trailer). W samochodach z zawieszeniem AIR BODY CONTROL kierowca ma również do dyspozycji program ostatniej szansy – Rocking Assist, służący np. do wyjeżdżania z zaspy. Po jego uruchomieniu zawieszenie podnosi się o 50 mm, podnosi się też próg działania kontroli trakcji. Dodatkowo, pakiet Off-Road Engineering obejmuje wytrzymałą osłonę podwozia Gemtex, oraz system DSR (Downhill Speed Regulation), automatycznie utrzymujący zadaną prędkość na stromych zjazdach, a w przypadku zawieszenia stalowego wiąże się ze zwiększeniem prześwitu o 20 mm.
Działanie wszystkich trybów jazdy DYNAMIC SELECT obrazują wizualizacje na centralnym ekranie multimediów. Szczególnie atrakcyjny jest interfejs off-roadowy z szeregiem parametrów podawanych w czasie rzeczywistym, takich jak nachylenie drogi czy kąt skrętu kierownicy.
Wszystkie odmiany GLC są seryjnie wyposażone w stały napęd na cztery koła 4MATIC z bazowym rozdziałem momentu obrotowego między osiami w stosunku 45:55. W połączeniu z systemami kontroli stabilność i trakcji ESP®, ASR oraz 4ETS zapewnia on przewidywalne prowadzenie w każdych warunkach. Wielotarczowe sprzęgło w centralnym dyferencjale jest wstępnie obciążone momentem blokującym obie osie o wartości 50 Nm, przyczyniając się do znacznej poprawy trakcji i stabilności.
Standardem wersji GLC 220 d 4MATIC, GLC 250 d 4MATIC oraz GLC 250 4MATIC jest 9-stopniowa przekładnia automatyczna 9G-TRONIC z przekładnią hydrokinetyczną. Program DYNAMIC SELECT pozwala w całości wykorzystać jej potencjał – zależnie od wybranego trybu jazdy zmiana biegów odbywa się w sposób żywiołowy lub stonowany. W czasie dynamicznej jazdy przełożenia załączane są w imponującym tempie i dobierane perfekcyjnie, a podczas niespiesznej podróży autostradą kolejne biegi “wchodzą” wcześniej, łagodnie, niemal niezauważalnie. Wariant GLC 350 e 4MATIC, podobnie jak wszystkie hybrydowe Mercedesy, ma zaopatrzony w najnowszą odmianę skrzyni 7G-TRONIC PLUS, zoptymalizowaną specjalnie pod kątem napędu hybrydowego. I ta konstrukcja wyróżnia się wysoką sprawnością i znakomitą wydajnością, a jednocześnie zapewnia nienaganny komfort zmiany biegów.
Mercedes-Benz Intelligent Drive: anioł stróż na pokładzie
Nowy GLC jest dostępny praktycznie ze wszystkimi systemami wspomagającymi kierowcę znanymi już z Klas C, E i S. W ramach koncepcji Intelligent Drive łączą one informacje pochodzące z różnych czujników, istotnie zwiększając zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in. system antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, układ przeciwdziałania skutkom bocznego wiatru Crosswind Assist, asystent przednich lamp Headlamp Assist oraz system monitorowania koncentracji kierowcy ATTENTION ASSIST. Pakiet Driving Assistance Plus obejmuje dodatkowo kompleksową gamę systemów bezpieczeństwa czynnego: aktywny tempomat DISTRONIC PLUS z funkcjami Steering Assist i Stop&Go Pilot, układ PRE-SAFE® Brake z rozpoznawaniem przechodniów, BAS PLUS z funkcją reagowania na ruch poprzeczny Cross-Traffic Assist, asystentów martwego pola i pasa ruchu Active Blind Spot Assist i Active Lane Keeping Assist oraz układ prewencyjny PRE-SAFE® PLUS. Ten ostatni zapewnia teraz również dodatkową ochronę w przypadku kolizji polegającej na uderzeniu w tył poprzedzającego pojazdu – za pomocą radaru w tylnym zderzaku wykrywa ryzyko takiego zdarzenia, ostrzega pojazdy z tyłu, uruchamiając światła awaryjne o zwiększonej częstotliwości migania, aktywuje wstępne środki ochrony podróżujących i uruchamia hamulce samochodu w celu zmniejszenia przeciążeń występujących w czasie wypadku. Układ rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Assist monitoruje nie tylko ograniczenia prędkości, ale też zakazy wjazdu i wyprzedzania. W egzemplarzach wyposażonych w inteligentne reflektory diodowe LED ILS (Intelligent Light System) system Adaptive Highbeam Assist Plus pozwala bez przerwy używać świateł drogowych – pojazdy nadjeżdżające z przeciwka maskuje w stożku światła. Manewry parkowania ułatwia system kamer 360°, ukazujący widok otoczenia samochodu z różnych stron, oraz układ Active Parking Assist z funkcją automatycznego zajmowania miejsc prostopadłych i równoległych.
Korzystny wpływ na bezpieczeństwo jazdy ma również udoskonalona ergonomia i prostsza obsługa instrumentów. Do zawiadywania wszystkimi istotnymi funkcjami służy intuicyjny kontroler obrotowy lub panel dotykowy. Poszczególne ustawienia są prezentowane na dużym, kolorowym wyświetlaczu, a do bezpośredniego wywołania najważniejszych systemów bezpieczeństwa służą klawisze po lewej stronie kierownicy.
Zupełną nowością jest wyświetlacz typu head-up (HUD), który na przedniej szybie pokazuje wszelkie kluczowe informacje dotyczące jazdy: prędkość wraz z jej ograniczeniami, instrukcje nawigacji i parametry działania aktywnego tempomatu DISTRONIC. W efekcie kierowca musi rzadziej odrywać wzrok od drogi.
Zgodnie z tradycją Mercedes-Benz, nadwozie GLC tworzy solidne podstawy dla zapewnienia najwyższej ochrony podróżujących w czasie wypadku. Wysokowytrzymała kabina pasażerska jest otoczona specjalnie zaprojektowanymi i przetestowanymi strefami zgniotu, łączącymi odlewy aluminiowe i ultrawysokowytrzymałe materiały. Poza 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami o odwracalnym działaniu, wyposażonymi w ograniczniki siły napięcia, o bezpieczeństwo bierne kierowcy i pasażerów dba zestaw poduszek powietrznych: czołowe, boczne z przodu, nowo opracowane kurtyny dla obu rzędów siedzeń, opcjonalne poduszki boczne z tyłu oraz poduszka kolanowa dla kierowcy.
Siedzenie przedniego pasażera można dodatkowo zaopatrzyć w funkcję automatycznego rozpoznawania fotelika dziecięcego, która zamiast transpondera wykorzystuje matę ważącą. W efekcie współpracuje z dowolnym fotelikiem – po jego zainstalowaniu automatycznie odłącza poduszkę czołową pasażera i aktywuje ją z powrotem, gdy fotelik zostanie zdemontowany.
Różnorodność i indywidualizm – bogata oferta GLC
Nowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy będzie dostępny w czterech liniach wyposażenia: bazowej, EXCLUSIVE, AMG Line oraz Off-Road Exterior. Klienci otrzymają do wyboru atrakcyjne zestawy stylizacyjne, korzystne pakiety wyposażenia, 12 odcieni karoserii oraz 15 wzorów obręczy o średnicy do 20 cali, a także szerokie możliwości indywidualizacji kabiny. W chwili premiery do sprzedaży trafi limitowana wersja Edition 1 z 20-calowymi obręczami w kolorze tytanowym, pakietem AMG Exterior Line, czarną podsufitką oraz skórzaną tapicerką designo nappa w dwóch odcieniach do wyboru.
Podobnie jak Klasy C, E i S, nowy GLC będzie dostępny z wachlarzem usług Mercedes connect me. Ich lista obejmuje m.in. pomoc w razie wypadku lub awarii oraz aplikację na smartfona pozwalająca sprawdzać lokalizację pojazdu i różne jego parametry, np. zamknięcie drzwi czy poziom paliwa w zbiorniku i dostępny zasięg.
Mercedes-Benz GLC trafi do sprzedaży w Europie w połowie września br. W Niemczech jego ceny będą startować z poziomu poprzednika – od 44 506 euro.